Mercador

Faceți căutări pe acest blog

sâmbătă, 2 august 2014

Concediu ziua 4 + 5, Budapesta + Ljubliana

Ultima zi la Budapesta am folosit-o sa mergem intr-o plimbare pe insula Margareta, o oaza de liniste si relaxare in mijlocul Dunarii. Plimbare cu bicicleta de 3 locuri, urmarit spectacolul fintinii muzicale, o placere.
Apoi hai la Citadela, un fel de parc pe verticala, in virful caruia troneaza statuia libertatii. Pe caldura urcusul e destul de anevoios, dar privelistea intregii Budapeste merita osteneala.
La coborire am mers intr-un fel de piata cu suveniruri, produse traditionale unguresti, loc numa bun de cheltuit toti forintii :D
Noaptea am avut parte de ploaia aia care ne tot ameninta pe weather, cu fulgere si tunete de ziceam ca sa rupe cerul si ne ia cortul cu tot cu noi inauntru :). Dar a rezistat cu succes.
Dimineata am plecat spre Italia, via Ljubliana, pe autostrada, o chestie foarte utila (auzi Ponta?) mai ales cind ai de condus ore intregi. Multe tuneluri, viaducte, peisaj bestial, tot sa mergi....
Benzina cea mai ieftina e in Ungaria, daca o cumperi cu forinti. 5.8-6 lei, in Slovenia e 6.6 lei, cu euro ca asta au ei, in Italia e jale, 1.7 euro (7.55 lei) e cea mai scumpa din Europa.
Ljubliana e micuta, cocheta, foarte curata, ca de altfel toata Slovenia, merita un concediu de vizitat, dar e cam scumpa. Mincarea e scumpa, cazarea e scumpa, intrarea la diverse dracii la fel. Dar e o tara frumoasa.
Vigneta e 30 de euro pe o luna si se verifica in draci cu camere pe autostrada. Nu e recomandat sa faci glume ca amenzile sint imense.
In Italia plata se face la distanta parcursa pe autostrada, daca vrei sa nu platesti, mergi pe drumurile normale, dar sint foarte aglomerate, cu viteza mica pentru ca trec prin localitati. Noi am platit de la Treviso la Vicenza unde am iesit 16 euro. Probabil ca la fel o sa coste si drumul de intoarcere ca aici e mai bine sa folosesti trenul pentru deplasari intre localitati. Deocamdata ne-am revenit dupa drum cu o zi de relash, piscina, plaja, stat la povesti cu prietenii nostri Liliana si Danielle. O sa continui povestea cind am si poze :D

Acum pozele de la Budapesta si Ljubliana... enjoy!