Mercador

Faceți căutări pe acest blog

marți, 3 septembrie 2013

Concediu 2013, Partea a V-a, Sighetu Marmatiei

In a cincea zi de relash, si cu o vreme dubioasa rau, am mers sa vizitam pe indelete Sighetu Marmatiei.
Memorialul l-am taiat de pe lista ca-l vazusem mai demult si nu mai voiam sa-l revedem. E dureros pentru cine nu l-a vizitat.
Asa ca am inceput cu Muzeul Satului. O placere, case traditionale reconditinate destul de bine, curat, frumos, sa tot stai si sa studiezi pe indelete cum se chinuiau oamenii de la tara inainte sa fuga toti in Italia si Spania :)






















La iesire, o frumusete de broscuta, nu m-am putut abtine sa n-o pozez, sper sa nu ma certe proprietarul :)


Apoi o vizita la casa memoriala Elie Wiesel, laureatul Nobel, sighetean prin nastere si crestere....







A urmat o vizita la doua muzee, cel de istorie e cam jale, miroase a mucegai si umezeala.... cel de etnografie insa e in stare foarte buna si chiar merita vizitat.











Pentru ca ni se facuse foame de atita umblat am gasit un restaurant chiar linga biserica reformata si unde cu 12 lei meniul am mincat pe saturate.



Cu burtile pline si chef de plimbare am vizitat apoi pietonalul recent inaugurat (ala pietonal, nu porcaria de la Iasi), un parc de la Gradina morii si am facut si o tura cu trenuletul.














Gata si cu Sighetu... pe miine :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu