Mercador

Faceți căutări pe acest blog

marți, 3 septembrie 2013

Concediu 2013 Partea a II-a, Valea Izei

A doua zi, deja cu febra musculara de la coborit de la Cascada Cailor, am renuntat sa mai urcam la Pietrosul Rodnei drum de 10 ore, asa ca ne-am decis sa mergem pe Valea Izei pina la Birsana.
Drumul e denivelat, dar fara gauri din fericire, asa ca nu poti merge prea repede si ai timp sa vezi locurile.
Fiind duminica majoritatea erau imbracati in haine traditionale, ceea ce trebuie sa recunosc e destul de interesant pentru un orasean care nu prea vede asa ceva.




Manastirea Birsana e frumoasa, dar e noua, fiind reconstruita pe locul vechii biserici din sec. XIV. Cam comercial totul in zona, dar asta e ecumenismul modern :)






La intoarcere am facut un mic ocol pe la Poienile Izei si Ieud sa vedem niste biserici vechi, precum si o casa traditionala maramureseana. Am prins si o nunta cu ceterasi pe drum si n-am putut sa nu ma opresc si sa fac o poza :).












Am gasit si un muzeu deschis in drum, Muzeul femeii maramuresene, la Dragomiresti parca. Cu ocazia asta am aflat ce e cu oalele alea din copaci. Cea rosie din virf semnifica faptul ca acolo este o fata nemaritata, cite oale rosii sint, atitea fete de maritat. Restul oalelor arata averea familiei, cu cit mai multe cu atit mai bogata. Cind se marita fata, oala rosie se da jos din virf.






Plin de povesti locul, interesant de ascultat daca nu alergi si ai timp sa stai pe indelete.
Urmeaza Valea Vaserului si plimbarea cu Mocanita :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu