Mercador

Faceți căutări pe acest blog

marți, 29 iulie 2014

Concediu ziua 2 Budapesta

A doua zi in Budapesta am rezervat-o vizitarii Parlamentului. Cladirea e interesanta cu o arhitectura frumoasa, simetrica, renovata frumos si cu gust. Putin cam opulenta la interior cu toate aurelile alea, dar vrind sa dea impresia de vechi, merge.
La istorie nu ma bag, ca intru in polemica, oricum istoria pe care o stim noi difera pe ici pe colo de cea pe care o stiu maghiarii.... prin punctele esentiale :D
Costul vizitarii, 2000 forinti adult, 1000 forinti copilu, cam 75 de lei per total. Durata 1 ora, ghid englez, ca roman nu are.
Apoi am mers sa vedem castelul din Buda. Vechea curte regeasca e impresionanta prin pozitionare, deasupra Dunarii, cu o arhitectura nu foarte sofisticata dar bine ingrijita. Deosebite sint bisericile din zona, cu un stil spaniol, precum si zidul cu domuri turcesti. Totusi au fost sub ocupatie turceasca destul timp ;)
Dupa haladuiala de la castel am vrut sa vizitam si Spitalul din piatra, dar in drum am nimerit intr-un fel de labirint, sapat pe sub deal, cu specific de Opera. Cam scump pentru niste grote, 65 de lei, cu tot cu reducerea de la City Pass, dar pentru distractie, merge.
Am gasit si Spitalul din piatra (The Hospital in the rock), unde pozele lipsesc pentru ca nu ai voie sa pozezi acolo. Nu stiu de ce, ca doar nu mai e nimic secret, desi il prevazusera la un moment dat ca adapost antiatomic. Am ascultat si "povestea" cu Horty cel cuminte si bun si nemtii cei rai si santajisti... asta e cam trasa de par. Am remarcat insa ca ii urasc pe rusi la fel de mult ca noi :D
Un minus pentru Buda sint preturile, scuuuuump cu draci, nu poti sa maninci sau sa bei rezonabil. Pesta e mic copil.
Seara ne-am rezervat-o pentru o plimbare cu vaporul pe Dunare. 10 euro toti 3, o ora, un pahar de vin pentru adulti si un fresh pentru copil, o nebunie. Daca ajungeti prin zona sa nu ratati asa ceva. Merita sa vezi Budapesta iluminata feeric noaptea cu muzica live la saxofon si o atmosfera de croaziera de lux.

Si acum pozeeeeeeeeeeeeeeee:



































Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu